Hyundai Motor 30 років тому вперше випробувала свої сили в розробці авто, що працюють на електричній енергії. З того часу автовиробник постійно знаходиться на передових позиціях в цьому сегменті.
Вперше компанія Hyundai представила електричну модель в 1991 році. З тих пір виробник не зменшував оберти в розробці та удосконаленні нових екологічних моделей. Доказ правильного підходу до цієї справи - моделі IONIQ Electric, Kona Electric, NEXO і інші.
1990-ті роки: перші спроби
Ідея створити авто, яке працює на електриці, з'явилася на початку 90-их. Уже через рік автолюбителі побачили модель Hyundai Sonata EV, обладнану свинцево-кислотної батареєю. На одному заряді машина проїздила 70 км. Гранична швидкість - 60 км / год.
Надалі виробник ще не раз брав звичайний концепт і обладнав його акумуляторною батареєю. У 1992 році компанія представила концепт Excel. Його відмінною рисою була наявність більш потужного акумулятора. На одному заряді автомобіль проїжджав 100 км. Виросла також максимальна швидкість - до 100 км / год.
Ще через рік інженери компанії удосконалили концепт Sonata EV. Запас ходу був збільшений до 140 км, а максимальна швидкість - до 120 км / год. У 1994 році з'явився концепт Scoupe, що має ідентичні показники.
Ключовим етапом у розвитку екотранспорта став 1995 рік. У той час в Намьянг відкрився Науково-дослідний центр Hyundai. Уже через рік інженерами був здійснений справжній прорив в автономності: автомобіль на базі концепту Accent проїжджав 390 км на одному заряді. Максимальна швидкість - 120 км / год.
В цей же час фахівцями велася робота над гібридними автомобілями. Дебютної моделлю стала FGV-1, продемонстрована громадськості в 1995 році на автосалоні в Сеулі.
2000-ні роки: зародження ери водню
У 1998 році автовиробник звернув увагу на стрімку популяризацію електричних автомобілів, що працюють на водні. Було прийнято рішення розробити власну водневу модель. На створення концепту було потрібно 2 роки. Компанія представила Santa Fe FCEV. Автомобіль оснащувався силовою установкою на 75 кВт, а також баком для водню з тиском 350 бар. Автономність склала 230 км. Варто відзначити, для початку 2000-х років це були значні показники, але в виробництво концепт все ж не відправили. Причина - відсутність достатньої кількості заправних станцій для таких авто.
У 2004 році компанія представила черговий концепт водневого авто - Tucson FCEV. Презентація пройшла на автосалоні в Женеві. Автомобіль оснащувався новою батареєю, баком для водню на 152 літри і блоком паливних елементів на 80 кВт в сумі. На одному заряді авто проїздило 300 км.
Ближче до 2010-их років автомобільний світ почав більш активно працювати над гібридними машинами. Hyundai не залишилися в стороні. Громадськості була представлена ??модель Avante. Її особливістю була комбінація електричного двигуна і двигуна внутрішнього згоряння, який працював за рахунок зрідженого газу. Крім того, автомобіль оснащувався літій-іонними акумуляторами, створеними в кооперації з компаніями з Кореї. Батарея була потужнішою і при цьому більш легкою.
2010-ті роки: Hyundai - першопроходець в мобільності майбутнього
У 10-их роках почався «бум» електрокарів: продажу екологічних автомобілів виросли повсюдно. У цей час компанія Hyundai вже мала великий досвід у створенні концептів. Виробник поставив перед собою мету - випустити серійне авто. Дебютом стала модель BlueOn, створена на базі i10. Літій-іонний полімерний акумулятор мав потужність 16,4 кВт. Повна зарядка батареї займала 6 годин. Авто проїздило на одному заряді 140 км. Максимальна швидкість - 130 км / год. Авто продавалося лише в Південній Кореї. Тут модель використовувалася в деяких установах державного значення.
У 2011 році на ринок вийшла модель Hyundai Sonata. Відмінною рисою автомобіля стала система BlueDrive. Завдяки її наявності зменшилася кількість шкідливих речовин, що викидаються в атмосферу, збільшилася продуктивність і зменшився витрата. Цей гібрид став першим на ринку, якого оснастили електроприводом трансмісії. Це був продукт, цілком і повністю розроблений фахівцями Hyundai.
Наступне досягнення в сфері електротранспорту датується 2013 роком. Був випущений серійний кросовер ix35 Fuel Cell. Його особливістю був двигун підвищеної потужності (100 кВт), бак на 5,64 кг водню і літій-іонна полімерна батарея на 24 кВт. Кросовер швидко заправлявся і міг проїхати на одній заправці 600 км.
Активна робота над створенням електричних моделей тривала. Плоди не змусили себе довго чекати: на ринок було випущено ціле сімейство автомобілів IONIQ - Electric, Hybrid і Plugin Hybrid. Авто оснащувалися високотехнологічним обладнанням: наприклад, електричними двигунами з постійними синхронними магнітами. Електрокари придбали легковажну платформу і створювалися з застосуванням високоміцної сталі, розробленої на заводах Hyundai.
У 2018 році компанія продемонструвала водневе авто NEXO. Баки для водню в кількості трьох розміщуються позаду кузова, під підлогою. Акумулятор розташовується в багажнику. Воднева модель має силову установку на 163 к.с. До 100 км / год машина розганяється за 9,5 сек. Впровадження найсучасніших технологій дозволило поліпшити автономність: якщо Tucson / ix35 FCEV проїжджав на одній заправці 600 км, то NEXO - 666 км. Ще один плюс - дуже швидка заправка воднем - всього за 5 хвилин.
В кінці 2018 року автовиробник продемонстрував публіці ще одну інноваційну модель - Hyundai Kona Electric. Відмінною рисою новинки стала наявність двох різних батарей: на 39,2 і 64 кВт • год. Згідно з даними WLTP, запас ходу склав, відповідно, 312 і 450 км.
2020: рік електрифікації від Hyundai
30 років роботи в сегменті електричного транспорту не пройшли даром. Сьогодні Hyundai пропонує найширший вибір електрокарів на світовому ринку. Наприклад, вже доступна друга версія моделі NEXO. У цей час інші компанії випускають лише перше авто на водні або зовсім тільки роздумують над планами. Оновлена ??версія IONIQ продемонструвала, що інженери Hyundai постійно працюють над вдосконаленням авто з альтернативної трансмісією. Інші виробники тільки приступили до їх розробки.
Компанія з оптимізмом дивиться в нове десятиліття. Hyundai планує зміцнити свої позиції на ринку екологічного транспорту. 2020 рік був названий «Роком електрифікації», так що незабаром безліч класичних автомобілів Hyundai отримають електротрансміссія. Виробник не концентрується лише на легкових машинах. Активно ведеться робота над вантажними і гоночними електрокарами. Hyundai планує до 2025 року увійти в топ-3 найбільших європейських постачальників електричних автомобілів.