Тест-драйв Hyundai Elantra: не просто красуня 


Рецептом успішного виходу нової моделі на ринок для корейської компанії Hyundai, як правило, є дизайнерська революція, проведена навколо старої агрегатної платформи. Але в нинішньому тест-драйві ми розповімо про набагато більш складний рецепт, за який взялися корейські фахівці. Мова піде про сьоме поколінні Hyundai Elantra, модель, яка служить опорою для бренду і до цього моменту розійшлася по світу вже більш ніж 12-мільйонним тиражем! А ще вперше в своїй ринковій кар'єрі "Елантра" стала гібридом...

Щоправда, під капотом "нашої" тестової машини більш звична установка: новий 2,0-літровий бензиновий агрегат G4NL з сімейства Smartstream потужністю 159 к.с. Мотор працює в парі 6-ступінчастою гідротрансформаторною АКПП власної розробки Hyundai. Автомобіль видали нам в максимальній для українського ринку комплектації Premium: зі світлодіодними фарами, віртуальною панеллю приладів, системою безключового доступу, круїз-контролем, модною музикою BOSE, бездротовою зарядкою і контурним підсвічуванням інтер'єру.

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 6

З першого погляду

Візуальна концепція дизайну нової "Елантри" навіть має свою назву - "Параметрична динаміка". На неї покладено естетику геометричних форм і візуальної ідентичності. Її основні риси - динамічні лінії кузова і нова структура решітки радіатора. У дорогих комплектаціях, де світлодіоди встановлені, що називається, "по колу", седан виглядає ще більш стрімким. Дуже "видатна" обновка. Говорячи насправді зрозумілою людям мовою, дизайн нової "Елантри" обіграли навколо трикутників різного розміру (хоча трикутних передніх фар, на щастя, більше немає). Причому це стосується і внутрішнього оздоблення автомобіля. Рішення наполегливе і зухвале, але, незважаючи на сміливість, такий вигляд припадає до смаку з першої, так би мовити, проби. І в пам'яті залишається гармонійний силует, який ні за що не сплутаєш зі стилістикою суперників.

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 7

Силует став динамічнішим, салон зрушено назад, дах похилий, а задні стійки завалені, як ніколи раніше. Заднє скло непомітно і плавно перетікає в короткий хвостик багажного відсіку. З боку навіть здається, що нова "Елантра" перетворилася в ліфтбек, - але ні, це як і раніше седан з окремим багажником. Безліч граней і сполучень трьох "лез" візуально подовжують кузов, хоча насправді автомобіль, в порівнянні з попередником, зріс лише на 30 мм в довжину і на 25 мм в ширину, ставши при цьому нижче на 20 мм.

 

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 8

В цьому році зима видалася на славу, а для того, щоб підкреслити хитромудру концепцію дизайнерів я вирішив провести фотосесію "нашої" новинки у вечірній час. Через сильні морози це довелося навіть робити в два заходи: замість звичайних стійок зі спалахами я використовував техніку малювання світлом, коли камера на тривалій витримці "промальовує"

Але навіть в сильні морози до мене разів зо три підходили перехожі з питанням "Яка це модель?" Виявилося, що навіть в майже повній темряві очам сторонніх спостерігачів знайшлося за що зачепитися.

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 9

Залік!

Я-то звісно буду менше задирати ніс, але з журналістської точки зору давати об'єктивну оцінку зовнішньому вигляду автомобіля часом непросто. Втім, в даному випадку мої і враження оточуючих збіглися. Одна парочка навіть напросилася посидіти за кермом. Їх сімейне авто - Hyundai Ioniq, примітний, треба сказати варіант. Але результатами перегляду і тактильного контакту з новою "Елантрою" люди залишилися задоволені і сказали: "Залік!"

І дійсно, салон з м'яким фоновим підсвічуванням і гарнющі (і при цьому інформативні) "мальовані" прилади, що повністю міняють шрифти і колірну схему при переході в інший режим їзди, роблять свою справу - перебувати в автомобілі дуже приємно. Про панель приладів потрібно сказати кілька окремих слів: "віртуальна", на жаль, доступна тільки в "топі", зате працює голки не підточиш, а головне - майже непомітно, без стику пов'язана з екраном мультимедійної системи.

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 10

Виглядає цілісно і завершено. Причому вліво (вже без будь-якої потреби - мабуть, для більшого ефекту) глянсова панель теж тягнеться, але несе суто декоративний характер. І на цій її частині зображено коло в насічках, як на циферблаті з великим знаком "мінус". Я було навіть подумав, що це щось на зразок сенсорного екранчика для управління звуком або, наприклад, відключення в один дотик екрану "мультимедійки". Але насправді загадковий елемент виявився звичайним декором. Одначе! Що стосується матеріалів, з яких виготовлені елементи інтер'єру, то нинішня генерація пішла не так далеко вперед, - хоча і причепитися по суті тут ні до чого. Головне тут - якість збірки і підгонка деталей. Розчарував тільки "покращений" матеріал оббивки сидінь - однотонний, мазкий і відмінно видає на собі сліди пролитої кави - на хімчистку не накатаєшся! Зате форма крісел і їх профіль прийняли мої майже 190 см з повним комфортом, - як на передньому, так і на задньому ряду.

З цікавих рішень тут є величезний поручень з боку переднього пасажира, двоповерхові підстаканники, що змінюють свою глибину і, мабуть, той факт, що в Hyundai вирішили не відмовлятися від фізичних кнопок управління кліматом - бальзам на душу, їй-богу! Руль гарний і оригінально виконаний і має функцію підігріву по всьому периметру. Взимку - неоціненно. Дуже порадувала штатна мультимедійна система. Незважаючи на безліч "зашитих" в неї функцій, управляти ними просто і зрозуміло, деталізація відмінна, деколи навіть шкода переходити в режим використання протоколу CarPlay. Пасажирам другого ряду дісталися дефлектори обдування не тільки "в ноги", але і центральні, а ще сітка-авоська за пасажирським сидінням і підлокітник з двома нішами для ємностей. Але найголовніше - на задньому ряду стало просторіше, а центральний тунель не заважає під ногами.

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 11

Від багажника сенсацій ми не чекали: він місткий, якісно оббитий, під підлогою захована докатка і необхідний інструмент, але відкриватися з ключа відсік "не вміє". Зате якщо в темряві вам вдасться таки нащупать непримітну кнопку його відкриття під емблемою марки - пружини підкинуть кришку на зручну для подальшого відкриття висоту.

Правда, при різкому закритті все ще потрібно пам'ятати про випираючі всередину петлі. Ну а якщо зробити кілька кроків назад і поглянути на багажник в три чверті, може здатися, що кормову частину нової "Елантри" запозичили у космічного корабля. Виглядає відмінно!

Але місткості це не заважає, а рішення розташувати камеру заднього виду навіть вище тієї самої емблеми, хоч і досить помітно, я знаходжу відмінним: мені жодного разу не довелося її протирати або несподівано "сліпнути" при русі заднім ходом в темний час доби. Та й в цілому обійшлося без ергономічних прорахунків, - за винятком кількох дрібних нюансів, до яких варто звикнути. Але вау-ефект від салону все ж кладе всі ці дрібниці на лопатки. Дійсно, "залік"!

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 12

За комфорт

"Наша" красуня побудована вже на новій платформі Hyundai-Kia K3. Це те, про що ми говорили спочатку - компанія підійшла до випуску сьомого покоління як ніколи серйозно і перші метри їзди за кермом тут же дають зрозуміти, що нова "Елантра" - це про комфорт в русі. Автомобіль плавно рушає і безшумно набирає швидкість, причому ніякої затримки на натиснення акселератора немає від слова "зовсім". Звукоізоляція справляється зі своїм завданням навіть на високих швидкостях. Але головне те, як автомобіль долає нерівності!

 

Ні натяку на розкачку, мчати по бруківці - одне задоволення: вібрації відсутні, а плавність ходу навіть на великих колесах розмірністю 225/45R17 майже зразкова. І це тим більше дивно, адже на шинах з більшою висотою боковини буде ще м'якше! Хоча, можливо, частково саме через великі колеса автомобіль так впевнено тримає пряму, що не розширює динамічний коридор з ростом швидкості. Характер рульового управління можна описати одним словом - чуйне. Elantra слухняно йде за кермом і моментально реагує на його відхилення.

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 13

При цьому зі збільшенням швидкості робота водія не перетворюється в нервові підрулювання: на трасі цілком комфортно тримати кермо в нульовому положенні і корегувати траєкторію, що називається, "двома пальцями". І знову комплімент "шумці" і комфорту підвіски: на будь-якому типі покриття ходова частина "Елантри" залишається безмовною і не пробивається на лежачих поліцейських. Нова платформа вміє здивувати!

В динаміці

Ой, не перехвалити б новинку! Але і з їздовими дисциплінами у неї повний порядок. Нехай новий двигун не має вибухової динаміки (хоча трохи більше різкий рух на старті може створити саме таке враження, - особливо в режимі "Спорт"), але тяговитий у всьому діапазоні і весело крутиться до самої відсічки, не згасаючи при розгоні "в підлогу". Першу сотню автомобіль розмінює менш ніж за 10 секунд, - і для більшості ситуацій таких здібностей буде досить. Це стосується і їзди на трасі з періодичною необхідністю обгону на високих швидкостях.

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 14

Погравшись з вибором режимів їзди, зловив себе на думці, що не можу визначитися: але не з потрібним налаштуванням як таким, а з картинкою приладової панелі, що що змінюється та яка відповідає кожному з пресетів. Аж надто класна приборка! Як би там не було, вибрати все ж доводилося: втім, потрібно відзначити, що навіть в режимі "Еко" відгук мотора на педаль газу не стає надмірно флегматичним. Інша справа - робота АКПП. При скиданні газу в самому економічному режимі автомобіль ніби клює носом і починає сповільнюватися, немов при "гальмуванні двигуном" на машині з механічною коробкою передач.

 

І це трохи дивно: по ідеї, електроніка повинна б прагнути до економії палива і заздалегідь добиратися до вищої передачі, а не знижувати її при їзді накатом. Словом, загадка. Зате самі перемикання автомата відстежити майже неможливо, - так плавно проходить весь процес. І якщо вже ми заговорили про економію: середній показник рівня витрати палива за час тест-драйву не перевищив 9 л/100 км. Для холодної зими і пересування в місті з постійними прогрівами - вельми непогано.

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 15

Але економити паливо виходило не завжди, адже при всій своїй комфортній суті "Елантра" досить азартно поводиться в поворотах, активно виляючи задньою частиною у відповідь на провокації. У затяжному повороті можна завантажити колеса різким натисканням на гальма і ефектно пройти поворот в легкому заносі, притишуючи його кермом і дозуванням газу. І це вже прямо приємно, хоч і трохи несподівано!

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 16

Дихають в спину

Базову "Елантру", за умови наявності автомобілів у дилерів, можна "відхопити" за 529 200* грн за автомобіль зі 127-сильним мотором на 1,6 літра і "механікою". Але такі варіанти будуть позбавлені багатьох важливих функцій. Трохи більше прокачана в плані опцій "Елантра" з АКПП потягне на 619 100 грн*. Не те щоб даром, але вже дуже конкурентоспроможно.

Дволітрові машини потужністю 159 к.с. пропонують тільки з "автоматом", але через список опцій і ціна у них вже серйозніша. І це може стати головною проблемою нової "Елантри" на нашому ринку, адже і конкуренти у неї нині вкрай серйозні.

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 17

Взяти хоча б "Короллу" з її гідною платформою TNGA, або нову "Октавію" з її неперевершеним (за мірками класу, само собою) інтер'єром і майже бездонним багажником... Якщо раніше Hyundai Elantra могла давати їм хоч якийсь опір переважно за рахунок ціни, то до сьомого покоління вона сильно зросла в плані дизайну, комфорту поїздки і зразкової керованості.Так, в демпінгу корейців тепер не звинуватиш, але хто кому дихає в спину на українському ринку - це ще доведеться з'ясувати.

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 18

Hyundai — купити Хюндай в автосалоні Paritet в Києві | Офіційний дилер Хундай в Україні - фото 19

Джерело: https://auto.ria.com/uk/news/test-drive/253293/test-drajv-hyundai-elantra-ne-prosto-krasavica.html © AUTO.RIA.com™